Мястото на литературата в съвременното общество!?

Мястото на литературата в съвременното общество!?


       Случвало ли ви се е да ви зададат въпросът, защо четете? Е, на мен поне да, преди няколко дена, докато се возих в автобуса видях едно малко момиче, което толкова беше погълнато от книгата, че изпъкваше сред останалите заби носове в телефоните си. За мен е факт, че все още има млади хора, които четат независимо от изградените стереотипи, но въпросът, който ме накара да си задам това дете беше къде точно е мястото на литературата в днешно време. Не бях сигурна дали да напиша този пост, защото до голяма степен ще звучи като някой реферат за университета, но защо не сигурна съм, че не само аз си задавам този въпрос.


      Повечето от вас, които четете този пост вероятно сте любители на книгите именно затова и вие намирате смисъл в тях и им отреждате определено място в начинът си на живот. Но, и тук следва едно, но, колко време ви остава за това ваше любимо хоби. На мен лично напоследък не особено, колкото и да ми е неприятно да го призная. Някой веднага биха ми опонирали с това, че когато имаш желание ще намериш и време, за това което обичаш. Да, прави сте, но понякога не всичко опира до желание. Замислила съм се в колко забързано общество живеем, всичко около нас се движи с прекалено бързи обороти, а книгата е онова средство, с което може да забавиш всичко около теб. Защо тогава, някой смятат, че книгата е нещо остаряло и няма място в съвременното общество.


     В момента имам предмет наречен дигитализация, благодарение на който успях да видя колко важно е да съхраним културното наследство и да го предадем на останалите, в началото си мислех как книгата и технологията са по някакъв начин в конфликт помежду си, но от доста време съм напълно против това, защото именно технологиите ни помагат да живеем този забързан начин на живот, за който споменах. Може би всичко до тук ви се струва като голяма доза разхвърляни мисли върху екрана, може би сте прави, но литературата е тема, за която трябва да се говори повече.


     ПИЦА, добре сега когато отново може би привлякох вниманието ви с иначе много вероятно ужасно скучният ми пост ще завърша с едно кратно изречение. Мисля, че литературата не само, че имам място в съвременното общество, но е и много важна част от него, независимо дали го осъзнаваме или не. Ето един прост пример, точно завърших екранизацията на 13 причини защо и се замислих как именно благодарение на това, че понякога се правят филми или сериали по дадена книга, много хора проявяват желание да научат малко повече, като се докоснат до литературата. Затова въпреки, че живеем в общество на технологии, това по никакъв начин не може да замени книгата, напротив дава и много повече възможности. Какво е вашето мнение по въпроса?


ПС: Още не съм сигурна дали ще правя ревю на сериала, затова да си мина по реда и да кажа, че останах доста приятно изненада. Честно казано доста пъти бях заглеждала книгата и просто идеята ми беше интересна и определено засяга доста важни теми, но така и не стигах до нея. Именно затова останах приятно изненада да разбера, че има сериал по нея, още повече, дори бих казала сполучлив. 

Comments

  1. Смятам, че самият въпрос е често задаван, а отговорът зависи от човека. Аз чета. Преди, когато не четях, не забелязвах нито забързаното ежедневие, нито липсата на време, нито колко много хора четат. Но вече от години чета, наскоро навлязох и в средите на четящите, и мога да кажа, че литературата не е изгубена. Има хора, които живеят, за да съзрат красотата ѝ и се радват, когато литературата разкрива прелестта си. Затова... жива е, живи сме и ние. Друго има ли значение?!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Друговремец

Съвети за последна учебна година

Игрите на глада-Възпламеняване