Друговремец

Друговремец

Диана Габалдон

Вярвате ли, че пътуването във времето е възможно само с докосването на една каменен кръг, е предполагам, че и Клеър не е, докато не и се случи. Медицинска сестра от втората световна война, която просто иска да се отдаде да заслужен меден месец във величествената Шотландия със съпруга си Франк Рандал. Но съдбата или може би една чистата случайност я отвеждат на най-неподозираното пътешествие в живота и. Годината вече не е 1945, а 1743, но място все още е същото, или почти. Борби за власт, интриги, но най-вече шотландци, от тези със старите обичай и странните полички(май се казваха килтове). И Джейми Фрейзър, планинец добър с меча, но и с награда за главата си, може да е този който да промени всичко за Клеър.


Първо, обичам тази книга, атмосферата, героите, напрежението, има всичко. Може би доста са отхвърляли четенето на книга най-вече заради обема и, но мен толкова ме погълна, че ми отне не повече от 4 5 дена да я завърша.
Само 5 думи Джеймс Александър Малкълм Макензи Фрейзър, няма как да не се влюбиш в него. Вече официално искам един като него, просто целият му персонаж съчетава всички черти, които аз бих търсила. Той е ужасно първичен, но въпреки това поставя любимите си на първо място.

“I can bear pain myself, he said softly, but I couldna bear yours. That would take more strength than I have.”


По всякакъв начин би защитил Клер, дори това да означава да нарани себе си. Просто перфектно се допълваха, и двамата са ужасно инатливи, винаги казват какво мисля, но обичат да помагат на другите. Качества, които все по-рядко се срещат.  Колкото до Клеър, ами тя просто е образец, за една независима жена със силен характер. Мисля, че това, което и помогна да се впише толкова лесно в това време беше, че имаше сравнително ясна представа какво се случва в Шотландия по това време, аз не съм сигурна как щях да се справя с цялата ситуация. Също така това,
че е медицинска сестра определено оказа голямо влияние(та тя намести рамото на Джейми, след като овика всички, че го правят грешно, много романтично), с познанията, които имаше не привличаше прекалено много внимание върху себе си, доколкото е възможно за англичанка сред група шотландци. Като казах англичанка, просто няма как да не спомена думата Сасенак, всеки път,  когато Джейми наречеше така Клеър се усмихвах, много ми харесва звученето, особено като си представя как го казва с шотландски акцент (мисля, че съм обсебена, особено след като съм чувала как звучат). Трябва да отделя специално внимание на стила на писане на Диана Габалдон, толкова реалистично беше описала всичко, сякаш всеки един момент щях да се пренеса там.

“Oh, aye, Sassenach. I am your master . . . and you're mine. Seems I canna possess your soul without losing my own.”

 Трябва да спомена и Джак Рандал, няма как колкото и да не го харесвам
играе важна роля в книгата, но Клеър използва една доста  точна дума, която смятам да използвам, садист, по-точно от това не мога. Дори не си струва да пиша за него. Всички останали герой, независимо с каква роля просто ми се вписваха перфектно, независимо от кой клан са(а те са много, честно аз се обърках на места кой на кой е братовчед.)
Ако всичко до тук ви се струва интересно, определено трябва да гледате и сериала Outlander, за който мога да кажа че е от любимите ми, а Sam Heughan според мен  е най-добрият избор за Джейми(други на това мнение).

“Ye werena the first lass I kissed," he said softly. "But I swear you'll be the last.”




Надявам се повече хора да дадат шанс на книгата и да не се плашат от тези 880 страници, ако обичате мистерията, добрата история, любов на фона на Шотландия, пътуване във времето и още много други определения, задължително трябва да прочетете книгата. 

Comments

  1. Много хубаво ревю...книгата наистина е невероятна и тези 880 страници са нищо в сравнение с останалите книги от поредицата.Аз също смятам че Сам е перфектният избор за Джейми,и дано наистина повече хора прочетат книгата.

    ReplyDelete
  2. Радвам се,че не съм едиственият му фен :D

    ReplyDelete
  3. Ооо това е една от любимите ми книги и въпреки обема си се чете неусетно :)
    Аз все още не мога да преживея факта ,че останалите книги от поредицата няма да бъдат издадени у нас :( Но ревюто ти е страхотно ,докато го четях си припомних много моменти от книгата и ми стана много хубаво :)

    ReplyDelete
  4. И мен ме яд, че няма да ги преведат, но е добра причина да се види оригинала.

    ReplyDelete
  5. Мисля, мисля, и не намирам абсолютно нищо, което не ми харесва в тази книга... Без съмнение е една от любимите ми и въпреки огромния размер бих я препрочитала отново и отново. Браво за ревюто!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Съвети за последна учебна година

Игрите на глада-Възпламеняване