5 Study Tips

5 Study Tips



Училище... онзи незаменим момент от деня, в който трябва да седиш на едно място и да слушаш разни неща, който рядко са интересни. По-лошо от това, ами частта,в която трябва да научиш всичко това, безценен момент. Никога не съм била от тези, който отделят много време за учене и все пак не съм и срещала затруднения, това е списък със съвети, който лично на мен ми помагаха през тези 12 години, а и за в бъдеще ще са ми от полза.

1. Подгответе всичко предварително

Лично аз всеки път, когато реша, че все пак трябва да седна да науча нещо, си намирам причина да не почна. Най-често е заради храна или вода, не мога да се концентрирам, ако си мисля, че съм жадна, добре де рядко съм жадна, но си търся причина да се махна. Установих, че ако всичко е пред мен, просто няма да си намирам оправдание, за да ставам. Дали ще си направя чаша чай и малко плодове, няма особено голямо значение, просто трябва да седя далеч от това да си кажа, само 5 секунди и почвам отново, никога не почвам отново.

2. Дръжте телефона / книгата  далеч
Моментът, в който най сетне сте готови, надъхани да научите нещо ново и телефона извъни. Да, ще го погледна и продължавам не важи. Просто изключете звука, оставете го далеч и няма да се изкушавате, чак толкова. Колкото до проблема с книгата, още една глава и почвам, никога не завършва добре, но тук не мога да помогна, ако някой знае как да предотврати прочитането на "само още една глава" , ще му го призная.


3. Цветни листчета
Не знам защо, но когато нещо е цветно, повече ми привлича вниманието. Не само листчета, може и маркери, цветни химикалки. А и имам фотографска памет, което не  винаги е добре, до такава степен запомням, че мога да кажа къде точно на листа се намира нещо, затова и като ми е отбелязано с цвят мога да се фокусирам на важното, а не на безсмислени неща.


4. Кратки почивки
След като веднъж сте започнали, идва момент, в който просто седиш и гледаш и спираш да асимилираш какво пише, затова е доста по-лесно, да речем учиш половин час и почиваш 10 минути . Спираш да мислиш какво си или не си научил и просто информацията има време да се запамети, а и така може да разбереш дали си научил нещо или просто караш по памет. (дори тази почивка да е зяпането в една точка)


5. Безсмислени факти
Това не е точно съвет, но реално помага за обогатяване на общата култура. Когато чуя нещо и ми се стори интересно го проверявам в интернет и много често, реално ми става интересно и научавам много нови неща. Веднъж с приятелка решихме, че искаме да разберем повече за Чернобил, след 3 часа гледане на всевъзможни филми, мисля че мога да напиша доклад. Приятелите ми знаят, че съм като ходещ google за безсмислени факти, като коя е Ан Болейн , но именно тези факти, понякога помагат да навържеш много други неща, който на пръв поглед нямат смисъл. Та съвет ми е, че всичко може да ти бъде полезно стига да знаеш как да го използваш.

Това се моите,  не знам до колко полезни, съвети за учене.

Панаир на книгата 2016


Сега малко в страни от темата, но с Юли имаме едно предложение към вас. От днес вече е ясна датата за пролетният панаир на книгата ( 24-29 май), та идеята ни е да се съберем, който има желание и да се видим. Предлагаме го по от рано, за да може всеки да си прецени, дали може да дойде. За мен лично ще е много приятно да се запозная с вас и да прекараме деня още по-пълноценно. В коментарите може да кажете, ако имате желание да дойдете, знаете колкото повече, толкова по-добре. 

Comments

  1. Полезни съвети си написала :) Относно панаира - в кой е град е той :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. В София, провежда се в НДК.

      Delete
  2. Страхотен пост, много обичам да чета постове за всякакъв вид tips, а за ученето винаги са ми от полза! ^^ Относно панаира - аз планувам да го посетя от зимния насам и ще е супер да се съберем :Д

    ReplyDelete
    Replies
    1. Определено трябва да се видим, би се получило супер :D ^^

      Delete
  3. Чудесна публикация! :) И ах, как съжалявам, че съм на 400 км от София... :/

    ReplyDelete
  4. Много мразя, точно, когато ми дойде музата, да седна да уча и да се сетя, че съм гладна, жадна, или, че преди 3 дена трябваше да направя еди какво си ;д Всичко е по-интересно от ученето. Но пък и аз обичам random фактите и често, когато видя нещо интересно, го проверявам в гугъл ;д Много забавен пост <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. <3 то веднъж да ти дойде музата за учене и да няма храна :Д как да не се откажеш да учиш

      Delete
  5. Полезен пост, макар че, познавайки себе си, няма сила на света, която да ме накара да уча. А за Панаира - ТАМ СЪМ! Ще се радвам да се видим и на живо :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. И аз имам този проблем, все не се наканвам да седна да уча. И аз ще се радвам да се видим.^^

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Друговремец

Съвети за последна учебна година

Игрите на глада-Възпламеняване