Top 7 Wednesday: Books with maps


Top 7 Wednesday:
Books with maps



Днешната тема за постът топ 7 е много проста, но все пак реших, че ще е забавно да я напиша. Не знам колко от вас харесват книги, в които има карта, но за мен самата идея е не само оригинална, но и дава на читателя един интересен начин да визуализира картината в главата си. Сигурно пропускам много книги с интересни карти, но това бяха тези, за които ми дойде първо на ум.

Кралицата на Тиърлинг
Доста рядко говоря за тази книга, но не защото не е добра, въпреки че на мен ми липсваше любовният елемент, самата история е много добре изградена, а светът определено заслужава една добра карта. Това беше първата книгата с карта, която си взех, затова нямаше как да не я включа в списъкът си.

The winner's curse
Предполагам повечето от вас не са чували за книгата, или поне не са я чели. Затова няма да се впускам в подробности относно самата история, мога само да кажа, че картата е един много малък детайл, който предава характер на самото действие, а поне за мен именно в това се крие идеята им.

Синът на Посейдон
Може и да греша, но това май беше първата книга от поредицата за Пърси, в която се появи карта, но дори да не е, именно нея ще запомня. За да не издавам много от сюжета, ще кажа само, че след като 6 книги опознавах гръцкият лагер на нечистокръвните, да прочета тази книга, която напълно преобърна всичко, беше повече от приятно.

 The kiss of deception
Споменавала съм колко много харесвам тази книга, най-вече защото спада към онези истории, които просто няма как да не запомниш.  За първи път ми се случи да седя и да препрочитам едно нещо няколко пъти, за да се уверя, че съм разбрала добре. Но да не говоря само за това, а за супер сладката карта в началото, поне на мен ужасно много ми напомня на онези стари документи, който виждаме по филмите.

Двор от рози и бодли
Една книга, която много нашумя в последно време, особено след излизането на втората част. Да още не съм я чела, да знам, че трябва да го направя, не ме гледайте осъдително и не си мислете да ме ударите с книгата, обещавам ще я прочета.  Преди да съм пострадала да се върнем на карата, самата идея за разделението на дворовете според  сезона и куп други неща, просто няма как да не те накара да си вземеш книгата само като отвориш на първата страница.

Сянка и кост
Когато става дума за книгата с карта, първата ми асоциация е Сянка и кост, не ме питайте защо, нямам никаква представа.  От една страна има нещо зловещо в нея, но как да го кажа, харесва ми. Равка определено е от онези светове, в който ако се потопиш от самото начала, няма как да не ти стане любим.

Стъкленият трон
И не на последно място една много любима книга на всички ни, като се има на предвид колко бързо нараства броя на книгите, да не говорим за промяната в световете и още хиляди фактори,  това е от онези книги, които имат нужда от карта. Е няма да откажа и героите, но ... опа, увлякох се, спирам.

Знам, че поста е топ 7, но едно мъничко допълнение. Една карта, която всички познаваме, такава , която реално не е илюстрована в книгата, но въпреки това знаем. Сетихте ли се за какво говоря... Всички, които се сетихте за хитроумната карта, ами да прави сте .


Е това беше от мен, вие имате ли си любима карта? 

Comments

Popular posts from this blog

Друговремец

Съвети за последна учебна година

Игрите на глада-Възпламеняване