Book Recommendations #1


Book Recommendations  #1



От доста време ми се въртеше една идея в главата, но все не намирах време да седна и да я напиша. За какво точно става дума, избрах 7 от любимите си жанрове и ще ви препоръчам по една книга, с която може да се запознаете с жанра. Най-вероятно вече сте чели голяма част от изброените, но ако не сте и искате да навлезете в този жанр, то тази книга определено е добър избор. (Тук може да прочетете един подобен пост в блога на Теди)

YA: Академия за вампири
Въпреки че жанра е насочен повече към тийн групата, Академия за вампири определено е книга, който може да се хареса на всеки. Самата история може да включва вампири, към които съм сигурна, че доста от вас имат предразсъдъци, но мога да ви уверя, че няма как да не се влюбите в книгата. Кратка е, което определено е плюс за новите читатели, а и самата идея е изключително достъпна.  

Fantasy : Друговремец
Това определено е книга, с която се хвърляш в дълбокото. Няма да ви лъжа, книгата не е кратка, но всяка една страница си заслужава. Пътуването във времето е един от любимите ми елементи, а дори едва сега да навлизате в светът на книгите, няма как да не се привържете към Клеър и Джейми. А и още една причина да я започнете е Шотландия, Диана Габалдон може да пренесе всеки из планините на тази дива страна.

Anti-Utopia : Изборът
Изборът беше и моята първа книга в този жанр, затова ви препоръчвам именно нея. Самата идея съчетава множество различни елементи, които в последствие разбрах, че ги има и на много други места, но въпреки това тази книга си остава една от любимите ми. Самата история не е нещо невиждано, но е толкова сладко написана, че дори в моментите, в които искаш да се развикаш на героите, не може да спреш да четеш.

Romance : Дъблин стрийт
И преди съм споменавала, че деля романтичните си книги на две категории. Това не е 50 нюанса, историята има много пластове, героите имат своите проблеми, но винаги намират начин да се справят с нещото наречено живот. Това е една поредица, която свързва много истории в една обща и с всяка една книга ще искате още и още.

Teen Romance : Обсидиан
Обсидиан е книга, която може да се включи в много категории. Но именно историята на Деймън и Кити и отношенията между тях я прави толкова сладка. Това беше първата фентази книга, която прочетох, като погледна назад помня колко развълнувана бях, докато я четях. Всичко ми се струваше обвито с мистерия и романтика. Точно затова съм сигурна, че това е от онези книги, заради които някой би започнал да чете.

Crime : Убийство в Ориент Експрес
По рядко говоря за криминалният жанр, но  въпреки това няма да крия, че го обожавам. Чела съм и Агата Кристи и Дойл(лично аз предпочитам Агата, въпреки че харесвам и книгите за Шерлок ) и има една книга, която бих препоръчала на всеки, които иска да се запознае с жанра. Убийство в Ориент Експрес е толкова заплетена, че до самият финал нямах никаква представа какво следва. Цялата атмосфера, която е създадена може да те пренесе във влака и да те накара да се опиташ да разрешиш случаят.

Sci-fi : Звезден полет
Завършвам именно с тази категория, защото до преди месец, дори не припарвах до този жанр, бях чела книги, който частично се развиват в космоса, но не и такава, която пренася цялото действие там. Имах толкова много предубеждение към всичко това, но вече мога да кажа, че не сам се влюбих в идеята, но и задължително ще прочета други такива. Затова, ако и вие се чудите дали да започнете този жанр, то Звезден полет е много добър избор.


Надявам се този пост да ви е харесал, ще се опитам по-често да правя такива. Кой са вашите любими жанрове и с кой книги поставихте началото им? 

Comments

  1. Мисля, че най-любимият жанр е фентъзи :) Засега тази година ми е фаворит Гневът и зората като че ли.

    ReplyDelete
    Replies
    1. И на мен ми е един от фаворитите, но просто тази година беше толкова успешна в книжен план, че не знам от къде да започна.^^

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Друговремец

Съвети за последна учебна година

Игрите на глада-Възпламеняване