How to get out of a reading slump

How to get out of a reading slump



На всеки му се е случвало просто да спре да чете изведнъж и да няма желание да започне отново.Така нареченият reading slump. Нека благозвучието на думата не  ви заблуждава, чувството е ужасно, особено да някой, който е свикнал да чете, почти всеки ден.Преди просто спирах и чаках да ми дойде желанието, но в последно време си намерих начин да се справям с блокажа.За всеки е различно, но може пък някой от начините ми да помогне.Напълно не обръщайте внимание, че някои от идеите са напълно взаимно изключващи се.

На първо място е да сменете жанра.
Обикновено чета най-вече фентъзи, но има моменти, в който ми се струва безсмислено.И тогава прибягвам до някой напълно различен жанр и след това отново имам желание за някоя от многото ми книги в TBR ми.

Просто спрете за малко.
Знам,че е напълно противоположно на първото, но ако дори за няколко часа или ден,два оставите книгата, но наистина оставете я далеч от вас, и се отдадете на някое друго занимание, например гледайте филми или сериали и сами ще посегнете към книгата със желание.
Вземете любима книга.
В случай,че не искате друг жанр или да спрете,просто вземете някой любима книга,която никога не би ви предала и в действителност,много обичате тази книга бързо ще преодолеете нежеланието за четене.
                                                                        Не се насилвайте да четете.
Това е най-важното от всичко,ако започнете насила да четете някоя книга, независимо колко добра е най-вероятна няма да ни хареса. И после мен лично ме е яд на себе си, че не съм се насладила на книгата,просто защото съм инат и държа да я прочета на момента.
Изберете по-малка книга
Може да установите, колко по- лесно ще бъде, ако вземете книга от 250 300 страници.Бързо ще може да я при вършите и даже може да ви дойде желанието за друга. Още по- добре е когато са поредица. Първата книга и малка и просто искам веднага да разбера какво става после и започвам и втората и воала отново се заражда желанието, да спра да лежа и да гледам сериали.

 Вие как се справяте с reading slump, интересно ми е да прочета още идеи и с малко късмет по-рядко ще изпадам в тях.Кой са вашите любими книги,който винаги могат да ви изведат от това състояние.Аз лично съм започвала много така, но една от любимите ми са Изборът и Стъклен трон.Но винаги мога да взема някой от първите книги за Хари и да си оправя настроението.

Comments

  1. С ръка на сърцето мога да кажа, че последните седмици бях в reading slump и каквото и да опитвах не можах да се отърва бързо от това състояние. Но за радост вече отново съм себе си!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Напълно разбирам как се чувстваш, но поне накрая всичко свършва.

      Delete
  2. http://peruseprogram.blogspot.bg/2015/10/reading-slump.html : ))))))))

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Друговремец

Съвети за последна учебна година

Игрите на глада-Възпламеняване