Как оценявам книгите в goodreads?

Как оценявам книгите в goodreads?



Не мисля, че да дадеш оценка на книгата е най-важното, но все пак го правя. За това е goodreads, да кажа с две думи какво мисля и да дам оценката си. Понякога се спирам, за да прочета някое мнение или да видя как някой, който харесва книги като тези, който е аз чета, е оценил дадената книга. Но стигам до там как аз оценявам книгите. Може да е странно как на някоя романтична, сладникава история, да дам същата оценка като за любимата си книга. Точно за това не знам дали нарочна или така се получи, но аз разделям книгите си на категории и спрямо тази категория оценявам. Не мога да оценя по един и същи начин фентъзи и романтика, просто това са два напълно различни жанра, все една винаги да пиша по-ниска оценка на романтиката, защото не е фентази. Може да звучи малко странно, но така смятам, че е мнението ми е по - реално. 

Понякога оценката ми се базира и леко на това как ми е повлияла книгата, не само дали ми е харесала, а как точно ме е накарала да се чувствам в момента. Има книги, който преди са ми харесвали, например всичко на Джон Грийн, но това бяха първите ми тийн история и тогава ми се струваха невероятни, сега определено не са в топ листата ми. Затова аз оценявам по два критерия, жанр и момент, ако в последствие препрочета книгата бих сменила оценката, но не и само защото вече не я намирам за толкова интересна.

За да направя този пост по-интересен (по-сложен за писане) ще направя списък с любимите ми книги от жанровете, който най-често чета, защото има моменти, в който съм настроена  за криминални или нещо от по-сериозна тематика. Така, че не се чудете защо книгите на Агата (така или иначе това е един доста произволен пост, тези който са чели и Дойл и Агата, на кой симпатизирате повече?)или крадецът на книги не са в списъкът, просто някой не попадат в никоя от категориите ми. Докато ги пишех от вътре се изяждах, че искам да напиша и още, но ще се огранича до топ 5, колкото и трудно да ми беше това за една от категориите.


Fantasy - определено най-неприятната за мен категория, защото тук чета най-много. Много от любимите ми книги не са тук, но ако трябва да изброя всички ще ви омръзне да четете.

1. Хари Потър
2. Друговремец
3.Стъкленият трон
4.The kiss of deception
5.Гневът и зората


Teen Romance - тази категория е деля на две, защото има доста голяма разлика между да речем Целувка за Ана и Красив играч. Това са онези сладки, романтични истории, който няма как да не обикнеш.

1.Перфектната химия
2. Аз преди теб
3.Целувка за Ана
4. Фенка
5. Красиво бедствие


Erotic - това е другата половина на категорията.

1. Братството на черният кинжал
2. Дъблин стрийт
3.Ugly love
4. Сладко палаво момче
5. Красив играч

Антиутопия -тук винаги ми е трудно да дам оценка, защото като прочетеш повече от една книга от жанра всичко взема да ти става еднотипно, но се опитвам да се абстрахирам от това.

1. Изборът
2. Лунните хроники
3. Игрите на глада
4. Легендата
5. Алена кралица

Едно последно допълнение, повечето са поредици, ако трябва да избирам само една няма да стигна до никъде, пробвала съм, наистина не ми се получава.  Ако трябваше да добавя още една категория щеше да е класики, но за жалост не съм чела чак толкова много, че да мога да избирам любими. Но определено книги като Джейн Еър, Господарката на Мандърлей (може дори да не сте я чували, аз не бях преди да ми я подари баба). Аз лично съм на принципа, че трябва да дам шанс на всичко преди да кажа, че не искам да го чета. Не мислих, че ще харесам криминални, но се влюбих, не очаквах класиката да ме грабне, но грешах. За всяка книга си има момент, само трябва да се намери правилният.

Както казах, наистина е много трудно да кажеш кой са ти любимите книги, поне за мен е ужасно трудно, защото всяка една в списъкът и доста, който не включих, по някакъв начин са специални за мен. Мога да ви задам хиляди въпроси, на който аз се опитах да си отговоря, но ще се спра само на един,вие как давате оценка на книгата?

Comments

Popular posts from this blog

Друговремец

Съвети за последна учебна година

Игрите на глада-Възпламеняване