2016 in books

2016 in books



Доста се чудех по какъв начин да напиша този пост, но накрая реших, че вместо да направя няколко различни поста ще напиша само един и с него ще се опитам да обобщя книжната ми равносметка за 2016.

В началото на годината си поставих целта от 45 книги, въпреки че от самото начало смятам, че не броят е важен. Честно ли, не очаквах да ги прочета, а още по-малко почти да ги удвоя. 83 свята, в който се пренесох, 83 истории, които ме завладяха. Някой от тях винаги ще останат част от мен, за други ще забравя, а трети да речем, че от самото начало не се спогодихме. Но именно през тази една година прочетох едни от най-невероятни книги до сега, дори бих казала, че в читателски план това е най-силната ми година.

Сега докато си разглеждах прочетени книги, се замислих, че всяка една ме връща в определен момент от изминала година и някак си ми става приятно, че независимо от всичко случило се през това време, книгите са останали част от ежедневието ми. Можело да има дни или седмици, в които да не чета, но накрая винаги се връщаш при това, от което имаш нужда. Понеже ми е невъзможно да избера само по една любима книга на месец, или някакво определено число за година, мисля да опитам нещо друго, така че се надявам да се получи и да не ви отегча с излишни приказки.

Януари


1.Друговремец – Диана Габалдон
(Ще кажа само по едно изречение за първата и последната книга от всеки месец. Въпреки че тук е излишно, Друговремец значи много за мен, а това че една година по-късно ще продължа с поредицата си е съдба.)
2.Крадецът на книги – Маркъс Зюсак
3. Въглен в пепелта – Сааба Тахир
4. Индия Плейс – Саманта Йънг
5. Кралица на Тиърлинг – Ерика Йохансен
6. Бъди с мен – Джей Лин
7.Изгубени завинаги – Сюзън Бет Пфефър
8. Разнищи ме – Техере Мафи
9.  Лъвът, вещицата и дрешникът – Клайв С. Луис
(Рядко ми се случва да харесам филма повече от книгата, но този път се получи така, въпреки че за по-младата аудитория е прекрасна.)

Февруари


1.The kiss of deception – Mary E. Pearson
(Има много книги, за които мога да кажа, че plot twist та ме е изненадал, но честно тук просто ме удари като гръм от ясно небе. Сигурно с дни не можех да си обясня как не съм загряла по-рано, а да не говорим, че самата история е необичайна. )
Двор от рози и бодли – Сара Дж. Маас
3.Doon – Carey Corp
4.Слепия Херцог – Теса Деър
5. Кери – Стивън Кинг
(Първата книга, която прочетох на автора и може би очаквах малко повече. Не че няма да прочета и някоя друга негова, защото Кери определено не е в списък с книги, които не харесвам, но май просто очаквах друго. )

Март



1. Пробудена любов - Дж. Р. Лорд
(Това е моят месец на Дж. Р. Лорд и братството на черният кинжал, какво да кажа, обичам си я и това, че съм прочела първите 5 за месец го доказва, обикновено не го правя. )
2. Аз преди теб – Джоджо Мойс
3. Освободена любов - Дж. Р. Лорд
4. Перфектната химия – Симон Елкелес
5. Тъмна любов – Дж. Р. Лорд
6. Вечна любов – Дж. Р. Лорд
7. Споделена любов -  Дж. Р. Лорд
8. И заживели щастливо – Кийра Кас
(И тук както при Кери просто прочетох книгата без особено да се задълбоча в нея.)

Април


1.Кралица на сенките – Сара Дж. Маас
(Определено един от най-трудните месеци за оценка, просто защото обожавам всяка една от тези книги. Всяка една си заслужаваше отделеното време.)
2.Лейди полунощ – Касандра Клеър
3.Гневът и зората – Рене Ахдие
4.Битката за лабиринта – Рик Риъдън
5.Проклятието на титана – Рик Риърдън
6.Сянка и кост – Лий Бардуго
(Въпреки че ми вървеше малко мудно в началото, книгата определено успя да ме изненада. )

Май



1.Stuck-up suit – Vi Keeland
(Този месец не е изпълнен с книги, който да запомня, но пък бяха приятно разнообразие. Очевидно е бил месец основно на романтика)
2.Stepbrother Dearest – Penelope Word
3.Ваканция в Тоскана – Сюзан Елизабет Филипс
4.Never, never – Colleen Hoover
5.Самодива – Краси Зуркова
(Не съм сигурна какво да кажа, просто това не беше моята книга, прекалено много неща не ми харесаха.)

Юни


Принцеса с часовников механизъм – Касандра Клеър
(Тази книга просто може да те остави без думи, всеки които я е чел ще ме разбере.)
Звезден Полет – Мелиса Ландърс
Свещена любов – Дж.Р. Лорд
Призраци в моята глава – Поул Трембли
Фенка – Рейнбол Роуъл
(Знам колко фенове има авторката и това може би е единствата и книга, която почти харесах, но просто както се казва не е моята чаша чай.)
  
Юли


1.Ugly love – Colleen Hoover
(Една от любимите ми романтични поредици, който успяха да ме запалят по авторката, а и май се очаква скоро да я видим и на българският пазар.)
2.Домът на мис Перигрин за чудати деца – Рансъм Рингс
3.Легендата – Мари Лу
4.Грубо палаво момче – Кристина Лорен
5.Сладко палаво момче – Кристина Лорен
6.Скотланд Стрийт – Саманта Йънг
7.Фантастичните животни и къде да ги намерим – Дж. К. Роулинг
8.Ангелска кръв – Налини Синг
9.Never, never part 2 – Colleen Hoover
10. 451 градуса по Фаренхайт – Рей Бредбъри
11. Прикачен – Рейбол Роуъл
(За да не се повтарям, вече знаете какво мисля.)

Август


1.Академия за вампири – Ришел Мийд
(Просто мога да кажа, че обожавам поредицата, умишлено у чета бавно, защото не искам да свършва.)
2.Изчезналият герой – Рик Риърдън
3.Harry Potter and the cursed child  - J.K Rowling
4.Последният олимпиец – Рик Риърдън
5.Град от кости – Касандра Клеър
6.Правилата на привличането – Симон Елкелес
7.Парченца от нашият живот – Хелене Дънбар
8.Obsessed – Deborah Bladoh
9.Never, never part 3 – Colleen Hoover
10.Стъкленият меч – Виктория Айвярд
11. Елинор и Парк – Рейноб Роуъл
(Ако някой се чуди защо въпреки че не харесвам авторката трети месец поред я чета, ами имаше си причина. Първо исках да видя за какво става дума, после да и дам още един шанс и накрая защото беше част от предизвикателството ни за месеца.)

Септември


Хари Потър и философският камък – Дж. К. Роулинг
(Всички знаете мнението ми за поредицата, излишно е да казвам друго, затова тук ще вметна колко много се влюбих в Синът на Нептун, цялата поредица е уникална, но просто в последно време не чета много, а и отвикнах да чета на електронен носител, затова и още не съм довършила поредицата…а трябва. )
1.Синът на Нептун – Рик Риърдън
2.Златният мост – Ева Фьолер
3.Мило палаво момче – Кристина Лорен
4.Всичко, всичко – Никола Йънг
5.Сърца за разбиване – Али Новак
6.Under the never sky – Veronika Rossi
7.The Hotel 1-3 – Lola Darling
8.Autumn in London – Louise  Bay
9.Ш-ш-шт – Бека Фицпатрик
(В сравнение с Паднали ангели направо обожавам тази книга, но нещо ми липсваше.)

Октомври


1.Ледено ухапване – Ришел Мийд
(Излишно е да казвам, че това е поредица, която обожавам, имам чувството, че всяка една става по-добра. В първата книга до известна степен знаех какво ще стане, защото бях гледала филма, но тук момента на изненадата определено присъстваше.)
2.Найтингел Уей– Саманта Йънг
3.Сирената – Кийра Кас
4.Obsessed part 2– Deborah Bladoh
5.Obsessed part 3 – Deborah Bladoh
6.След – Анна Тод
(Умишлено поставих книгата на последно място, защото и аз не съм сигурна какво мисля за нея. Прочетох я цялата и до известна степен ми беше интересно какво ще се случи, но от друга страна просто не можах да вникна в нея.)

Ноември


1.Ангелско нашествие – Сюзън Ей
(Тази книга доказва, че може да смесиш две напълно различни идеи и да се получи нещо уникално. Просто самият свят е на границата между две реалности и нямам търпение да разбера как ще се развие всичко.)
2.Bosman – Vi Keeland
3. Килия номер 7 – Кери Дюъри
(Както забелязвате прочетените книги намаляха рязко, но не бих сложила Килия номер 7 в списъкът с книги, които не харесва, напротив определено беше доста различна и оригинална.)

Декември


1.Бляскавият двор – Ришел Мийд
2.Дете на пустинята – Олуин Хамилтън
Този месец още не е приключил и тайно се надявам да прочета още една книга, затова ще оставя списъкът до тук.

Време е да приключа този извънредно дълъг пост, като погледна назад това беше една прекрасна година, надявам се и вашата да е била такава. Не се наемам да сложа линк към всичките ревюта просто, защото са прекалено много, но голяма част от тях може да намерите в блога, ще се радвам да чуя и вашите любими и не чак толкова любими книги за отминалата година. А ако искате да попитате за някое определено заглавие ще се радвам да ви отговоря. 


Comments

  1. Аз ще запомня тази година (и по-скоро лятото ми)с Академия за вампири и Кръвни връзки на Ришел Мийд. Ако можех и аз като теб да чета книгите по-бавно.. Но нещо ме чувъркаше отвътре да ги прочета, да разбера как свършват. И после живях в света на книгите още месец :D А най-добрите самостоятелни книги, които прочетох са този месец: Коледна песен, Крадецът на книги и Птицата убийца. Последната е по-малко известна, но я погледни - заслужава си. Поздрави!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Понякога и аз не успявам да чета по-бавно, но наистина се опитва, особено заради книги като Академията, а да се надяваме скоро и Кръвни връзки. Благодаря за предложението, ще я погледна. Приятно прекарване на Новата година. :) ^^

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Друговремец

Съвети за последна учебна година

Игрите на глада-Възпламеняване