Бляскавият двор - Ришел Мийд

Бляскавият двор

Ришел Мийд

Повечето хора смятат, че да си благородник значи да имаш всичко. Прислуга, която да върви след теб, охолен начин на живот или с други думи казано, една златна клетка. Младата графиня на Ротфорд не държи на всички тези неща и определено не иска да се омъжи за братовчед си. Затова има само един възможен избор, да избяга, да се превърне в някой друг.
В момента, в който решава, че иска да се размени с прислужницата си, тя оставя титлата, положението и името си, за да са се превърне в Аделейд, следващото момиче от Бляскавият двор.
Бляскавият двор е училище по етикет, което дава възможност на обикновени момичета да станат част от едно пътешествие, което по един или друг начин да промени животът им. Но цената за бягството й е прекалено висока, свикнала на разкош, Аделайд трябва да се изправи най-вече срещу себе си. Но училището за обноски е една една малка част от всичко, което и предстои в новият свят. Но дори от другата страна на океана никога не знаеш какво те очаква, Аделайд може да има подкрепата на Седрик и приятелките си, но всеки има своите тайни, въпросът е до къде могат да ги доведат те?

***

Обожавам стилът на Ришел Мийд, въпреки че съм чела само първите две книги от поредицата Академия за вампири, те ми бяха достатъчни за да я причисля към списъкът ми с любими автори. Затова просто не можах да се сдържа да не си взема и Бляскавият двор, за разлика от останалите и две поредици, за този бях чувала доста противоречиви мнение, може би затова и започнах книгата с доза несигурност, което още веднъж ми доказа как една книга може да ме изненада по хиляди различни начини. Да, Бляскавият двор няма нищо общо с предишните истории за дампири и пазители, но носи онзи авантюристичен чар, който просто се оказа точно това, от което имах нужда.

“ - Никога не подценявай собствената си стойност – каза ми той. – Аз със сигурност никога не съм я подценявал.

Не знам за вас, но аз лично имах съвсем различна представа в главата си за тази книга, може би очаквах да прилича на останалите книга на Мийд, но за мен това, че е успяла да излезе от комфортната си зона само доказва що за автор е. Историята може да няма фантастичен елемент, но съчетава в себе си един милион други малки неща. Като започнем с цялата идея зад Бляскавият двор, до това да създаде един свят, който ние познаваме от учебниците по история, но да вкара в него характерният за нея стил. На моменти имах чувството, че всичко се случва толкова бързо, а дори още не бях прочела и една трета от нея. Точно този тип книги ме държат до късно вечерта, просто действието от едно преминава в друго и не можеш да оставиш книгата, докато не осъзнаеш, че още една глава е преминало в май ще осъмна с нея.

Другата причина да харесам книгата толкова много е просто, че намерих много сходни черти с главната героиня и всеки път се питах аз как бих постъпила. Аделейд на първо място е много смела, защото да загърбиш целият с живот, да се впуснеш в нещо подобно и в крайна сметка да изненадаш дори себе си, ами не ми звучи лесно. Именно това да гледаш как тя от графиня се превръща в едно обикновено момиче, но със осанката на благородница е нещо, което не е за изпускане.

– Не съжаляваш. Водиш ме за носа от деня, в който те срещнах, а аз покорно те следвам. Един ден… един ден ще те хвана. И тогава…

Не знам дали знаете, но книгите от тази поредица ще бъдат три, като останалите са за приятелките на Аделейд, Мира и Тамзин. Те трите са наистина различни, но заедно са едно невероятно трио, точно затова и нямам търпение по-добре да опозная и тях. Тамзин е амбициозна и невероятно целеустремена, а Мира е по-тиха и скромна, но е невероятен авантюрист. Не знам какво да очаквам от тях, но съм сигурна, че няма да е никак скучно.


– Не го пренебрегвам. – каза тя разтривайки глезена си. В очите и кипеше ярост. – Но си подбирам битките. Нищо не може да промени случилото се. Нищо не може да промени природата му. Но можем да контролираме бъдещето си – именно върху това трябва да се съсредоточим.


Бляскавият двор е история за промяната, история за това как и на края на света може да откриеш много повече за себе си от колкото си очаквал. През очите на една бивша графиня може да станете част от едно приключение, да станете част от двор за етикет, търсенето на съпруг и грандиозни балове до това да видите суровата действителност на златната треска. А като към всичко това прибавим едно невероятно сладко и мило момче, с не по-малко тайни от другите се получава една история, до която трябва да се докоснете. 

Comments

Popular posts from this blog

Друговремец

Съвети за последна учебна година

Игрите на глада-Възпламеняване