Blogmas2016 #9

Blogmas2016 #9

How to survive Christmas part 1



Последните дни не бях в настроение за писане, но все пак от самота начало на блогмас, също както и миналата година, ми се искаше да има един по-тематичен пост свързан с филми, музика и каквото още се сетите. И понеже не знам кога отново ще имам музата да пиша, реших да обединя всичко това в един пост под простото заглавие : Как да оцелеем по Коледа.

Първо и много важно, изтеглете си множество коледни филми. За да не се повтарям с миналата година, а и всички знаем, че няма как да прескочим Сам в къщи или Хари Потър, добре де това май си е моята странна традиция. Но както и да е, засега съм си изтеглила “A Cinderella Christmas”, “Christmas list”, “I am not ready for Christmas”и “The Christmas secret”. Какво е общото между всички тези филми ли, ами това са типичните разпускащи, леко романтични коледни филми. Не знам защо, но ги обожавам, не честно миналата година изгледах поне 15. Нали знаете как замунда има един дълъг списък с най-теглени филми, ами точно той се превърна в моят най-добър приятел миналата година, май изгледах всичко от него. Ако имате предложение за още, може да го оставите в коментари. Надавам се тазгодишните филми да ми харесат, защото миналата година определено мога да я запомня с хилядите филми, които изгледах.

Продължавам с храната. Май не съм говорила много за това, но обожавам да готвя. Обичам да експериментирам, но тази година съм решила, че искам да направя нещо определено. Говоря за онези бисквитки във формата на елхички, звезди и всичко, коледно което се сетите. Като повечето от вас и аз обичам да ям мандари по Коледа. Не че го свързвам с готвенето, но реших тактично да го вметна в темата. Миналата година не помня как, но се озовах пред телевизора с един килограм мандарини, филм и очевидно прекалено много свободно време. В следващата седмица не исках и да погледна мандарини, така че изводът от това е, за да преживеете Коледа не изяждате всички мандари, които видите.

Още един отличен начин да се справите по Коледа е да си подготвите един дълъг списък с книги. Когато имам повече свободно време просто няма как да не взема някоя книга, особено сега когато времето ми доста по ограничено, нямах търпение да дойде Коледа и да мога да си почина от всичко като цяло. Знам, че вече говорих за това какво смятам да чета, но като цяло настроенията ми се сменят непрекъснато, но този път нямам избор, защото само това съм взела с мен. Тази Коледа залагам на Двор от мъгла и ярост, Дете на пустинята и Целуната от сянката, а и да не забравям едно есе на Ницше, което отлагам от има няма 3 месеца, но сесията ми наближава, а по философия имам да чета две неща, едно от които е това есе, а аз дори не съм започнала. Ще падне голяма веселба… 

Но като изключим това, какво бих ви препоръчала да четете по Коледа, ами нека помисля. Силно бих препоръчала Крадецът на книги, книгата си е обемна, но точно по това време на година имаме малко повече време, а и някак си поне аз успях да се пренеса там, докато седях пред камината и не спирах да чета. Втората книга, която бих предложила, не съм я чела, но пък се вписваше в идеята ми за тематика. Поне аз също обичам да чета и нещо леко романтично и коледно, затова бих ви предложила Целувка в Ню Йорк, звучи ми много подходяща за сезона.


Смятам с това да приключа тази част на поста, но мисля да продължа с втората половина утре. Лично аз предпочитам да чета средно големи постове и предположих, че няма смисъл в един пост да напиша всичко, което ми се върти в главата. Така че това ще е за днес, казвам ви лека нощ и до утре. 

Comments

  1. Мисля,че съм единствената, която не яде мандарини по Коледа. И не само. Аз не мога да помириша някакъв цитрус, а какво остава да го ям ;д И Крадецът на книги е невероятна. Прочетох я преди седмица и все още емоциите в мен бушуват. Аз бих добавила към тематична книга и "Коледна песен" на Чарс Дикенс.

    ReplyDelete
  2. Определено не си единствената и аз преди не ядях цитроси, не помня кога се промени това. Иначе "Коледна песен" е много добро предложение, задължително трябва да влезе в списъка ми. ^

    ReplyDelete
  3. Ако ви е интересно за мандарините - http://www.goodhousekeeping.com/health/wellness/a25904/taste-buds-change/ :)

    Струва ли си за фен на Хари Потър да изгледа филмите? Отлагам го от много години вече, защото с гледането на първият останах леко разочарован от това колко е орязан и постен, на фона на книгата. Писнало ми е от "Сам в къщи", та се чудя дали не е крайно време да сменя коледните филми :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Честно казано не съм се замисляла главно, защото аз първо гледах филмите за Хари и чак тогава прочетох и книгите. Затова предполагам, поне за мен вървят ръка за ръка, но не мога да кажа как би било за някой, който вече е чел книгите. Колкото до "Сам в къщи", това е нещо като традиция за мен, но винаги обичам да разнообразявам и с много нови филми. Има изобилие от такива, винаги може да експериментирате. :)

      Delete
    2. Няма как да не се намеся стане ли дума за Хари Потър. Преди няколко години си направих малък експеримент. След всяка прочетена книга гледах филма. Ако си мислиш, че първия е орязан и постен, ще ти падне шапката като видиш останалите. Има толкова много пропуснати детайли, които един фен би искал да види (въпреки че за мен сцената с базилиска е пресъздадена много по-добре във филма, от колкото е написана в книгата). Но Warner Bros. е едно от малкото студия, които знаят как да си вършат работата. И въпреки, че се придържат към главната сюжетна линия и показват съвсем малко странични детайли, винаги е хубаво да се изгледат филмите. Най-малкото поне, за да се видят всички тези мистични същества и магии. Пък и винаги можеш да си ги изтеглиш с бг аудио (ако не си свикнал да слушаш ае) и да си правиш нещо странично, докато филма си върви ;)

      И нещо малко за Пами (предполагам нямаш против да те наричам така), защото все пак поста е нейн, а малко се поотнесох. Не знам защо, но ми е като традиция да гледам "Чарли и шоколадовата фабрика" на Коледа. Може би защото празника е семеен и се свързва с лакомства, а във филма присъстват тези неща. Ако не си го гледала, препоръчвам ти го. Забавно и приятно, въпреки че е малко странно.

      Delete
    3. Напълно съм съгласна за Хари, аз лично, когато за първи път прочетох книгите след всяка една гледах и филма. Да, има неща, които са изрязани, но поне аз усетих магията и е един страхотен начин да се пренесеш в този свят.
      Благодаря ти за препоръката, задължително ще си го изтегля. ^^

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Друговремец

Съвети за последна учебна година

Игрите на глада-Възпламеняване